Mad Science

De ASML Junior Academy is een STEM-programma (science, technology, engineering and math) dat door ASML in samenwerking met Mad Science wordt aangeboden. Het doel is om de kwaliteit en toegankelijkheid van STEM-onderwijs voor kinderen te verbeteren. Hiermee brengen we wetenschap en techniek tot leven in het klaslokaal.

Elke klas krijgt zes workshops gedurende een schooljaar. Vijf van de workshops worden geleid door docenten van Mad Science (aangeduid als 'Mad Scientists') en waar mogelijk door een medewerker van ASML. De meeste workshops kunnen worden opgevolgd met experimenten die kinderen en hun ouders thuis kunnen uitvoeren.

Met meer dan 75 thema’s, extra activiteiten, digibord- en lesmateriaal voor de leerkracht wordt er een doorlopende leerlijn van groep 1 tot en met groep 8 geboden.

De lessen behandelen de kerndoelen natuur en techniek (40 t/m 46) en laten de meest uiteenlopende thema’s aan bod komen: van ruimtevaart tot chemische reacties en van insecten tot het programmeren van robots.
Leren op een leuke en laagdrempelige manier. Leerlingen werken samen, observeren, analyseren en komen met creatieve ideeën en oplossingen.